تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 1064

سازمان های مردم نهاد در مرند پا به میدان گذاشتند

ابراهیم اصیل میابی

جلسه هم اندیشی اداره محیط زیست مرند با سازمان های مردم نهاد

جلسه هم اندیشی اداره محیط زیست مرند با سازمان های مردم نهاد

زیست محیطی
مقارن ساعت ۱۵ چهارشنبه مورخ ۹/۱/۱۴۰۱ جلسه ای با حضور مسئولان اداره حفاظت محیط زیست مرند و مدیران و اعضاء سازمان های مردم نهاد زیست محیطی شهرستان برگزار شد. در این جلسه که در محل سالن جلسات اداره محیط زیست شهرستان مرند تشکیل شد انجمن حیات سبز مرند، انجمن حافظان طبیعت مرند و انجمن دوستداران محیط زیست زنوز حضور داشتند.
در این جلسه پس از قرائت کلام الله قرآن مجید و خیرمقدم توسط رئیس اداره محیط زیست، مدیران انجمن ها به ارائه گزارش و مشکلات سازمان های خود پرداختند. آقای مهدس زائر کعبه مدیر انجمن حیات سبز مرند و همکارانشان از درختکاری، توزیع کیسه زباله، جمع آوری و تنظیف طبیعت در ایام و مناسبتها توسط اعضای انجمن، ضدعفونی چندین روستا و توزیع ماسک در ایام بیماری کرونا خبر داد و پیشنهاد دادند در مناسبت های زیست محیطی آمادگی دارند نسبت به برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان اقدام نمایند.
در ادامه آقای مهندس فرهمند مدیر انجمن حافظان طبیعت مرند از توزیع نهال پسته به مردم، درختکاری، جمع آوری ظروف پلاستیکی از سطح شهر در ایام محرم و تنظیف طبیعت در مناسبت های مختلف خبر داد. ایشان جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان خوی و اهدای چندین کانکس برای اسکان زلزله زدگان را از دیگر اقدامات انجمن برشمرد.
آقای مهندس زنده دل مدیر انجمن دوستداران محیط زیست زنوز نیز از اهدای درخت، تهیه مستند و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین شهر و کارشناسان محیط زیست خبر داد و عمده مشکلات شهر زنوز را انواع آلودگی های معادن عنوان نمود.
سپس سرکار خانم مهندس یکتایی در خصوص مشکل زباله گاه های شهرستان عنوان کرد دو مورد از مراکز دفن زباله در بازدید اخیر دارای مشکلات زیست محیطی بوده اند که به شهرداری های مربوطه اخطار داده شده است.
در ادامه رئیس محیط زیست مرند پس از ذکر اهمیت سازمانهای مردم نهاد در پایداری محیط زیست و قدردانی از عملکرد انجمن ها، مشکلات مطرح شده را صحیح و بجا دانست و اهتمام اداره محیط زیست در تلاش برای رفع مشکلات را متذکر شد.
دکتر محمود نیایی رئیس اداره محیط زیست مرند در خصوص اهدای درخت، ضمن تاکید بر رعایت الگوی کشت خاطرنشان کرد وقف افراد نیکوکار وخیَر و همکاری مادی و معنوی در راستای حفظ محیط زیست، اعم از اهدای درخت، درختکاری، غذا و آبرسانی به حیوانات در شرایط بحرانی و همچنین کمک به پیشگیری و مهار مشکلاتی مانند آتشسوزی جنگل ها می تواند بسیاری از مشکلات ادارات محیط زیست کشور را به حداقل برساند . وی اضافه کرد موارد مشابه از طریق اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین امام جمعه فهیم شهرستان پیگیری خواهد شد.
رئیس محیط زیست مرند در رابطه با پیشنهاد یکی از انجمن ها در خصوص جلوگیری از ارائه کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها عنوان کرد که راهکار اداره محیط زیست در این مورد جنبه تشویقی دارد لیکن با توجه به ارتباط مستقیم با سلامت مردم، این مورد در کمیته سلامت آینده طرح خواهد شد.
محمود نیائی همچنین در خصوص پیشنهاد آموزش محیط زیست برای دانش آموزان، ضمن خاطرنشان کردن اهمیت آموزش از زمان کودکی و دانش آموزان به عنوان اقشار مؤثر و آسیب پذیر جامعه عنوان نمود جلسات با اداره آموزش و پرورش را در دستور کار خود دارد و اظهار امیدواری کرد طرح محیطیار در مدارس این شهرستان اجرا شود.
در خاتمه مقرر شد مسائل زیست محیطی با ایجاد کانال مشترک در یک شبکه اجتماعی بین انجمن ها و مسئولین اداره محیط زیست سریعتر مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در ایام و مناسبتهایی که احتمال حضور مردم در طبیعت بیشتر است، اقدام مشترک در خصوص فرهنگ سازی زیست محیطی بین انجمن ها و اداره محیط زیست مرند اقدام گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.