تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر : 1271

۱۴ خرداد روز انتخاب رهبر معظم‌انقلاب برای رهبریت جامعه اسلامی

خدائی

امام جمعه مرند : استاندار خبر از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۳۰۴ مرند داد

عبادی و سیاسی جمعه در مرند به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نعمت زاده با حضور نمازگزاران  در حسینیه امام خمینی ره در تلریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۲ اقامه شد

به گزارش جوان فردا
امام جمعه محترم مرند در ابتدای خطبه همه نماز گزاران را با آیه ۵۰ سوره حج به تقوای الهی دعوت نمودند و فرمودند:
« فَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ مَغْفِرَهٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ »
« آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند آمرزش و روزی پر ارزشی برای آنها است.»
یعنی بهره‌مندی از مغفرت و رحمت و کرامت‌های الهی مشروط به ایمان و عمل صالح و بندگی خداست.
ادامه توضیح نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان و ارادتمندانش در « رابطه انسان با خداوند » و « انسان با دیگران » و « انسان با خود» را خدمت عزیزان توضیح می دادم غیر از اینکه فرمودند: ولایت الهی و ولایت اولیاء و حجج الهی و اقامه نماز، پرداخت حقوق و واجبات مالی و تسلیم حق و دوری از حرام و معصیت الهی و رهبران دینی وفادار و در عهد و پیثمان خود پایدار باشید و بعد فرمودند: بدانید شرط محبوب خدا شدن پیروی از فرامین خدا و اولیای او و اطاعت فرمان خدا و هرکس که به بندگی و طاعت او دعوت می کند و بدانید که هیچ کس و هیچ چیز انسان را از خدا غنی نمی کند و شفاعت شفاعت کنندگان فقط با رضای خداوند ممکن است.
« مَن سَرَّهُ أن یَعلَمَ أنَّ اللّه َ یُحِبَّهُ فَلیَعمَل بِطاعَهِ اللّه ِ وَلیَتَّبِعنا ، ألَم یَسمَع قَولَ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ لِنَبِیِّهِ صلی الله علیه و آله : «قُل إن کُنتُم تُحِبّونَ اللّه َ فَاتَّبِعونی یُحبِبکُمُ اللّه ُ ویَغفِر لَکُم ذُنوبَکُم [ آل عمران : ۳۱ . ] » ؟ وَاللّه ِ لا یُطیعُ اللّه َ عَبدٌ أبَدًا إلاّ أدخَلَ اللّه ُ عَلَیهِ فی طاعَتِهِ اتِّباعَنا ، ولا وَاللّه ِ لا یَتَّبِعُنا عَبدٌ أبَدًا إلاّ أحَبَّهُ اللّه ُ ، ولا وَاللّه ِ لا یَدَعُ أحَدٌ اِتِّباعَنا أبَدًا إلاّ أبغَضَنا ، ولا وَاللّه ِ لا یُبغِضُنا أحَدٌ أبَدًا إلاّ عَصَى اللّه َ ، ومَن ماتَ عاصِیًا للّهِ أخزاهُ اللّه ُ وأکَبَّهُ عَلى وَجهِهِ فِیالنّارِ ، وَالحَمدُ للّهِ رَبِّ العالَمینَ» [ الکافی : ۸ / ۱۴ / ۱ عن إسماعیل بن مخلّد وإسماعیل بن جابر . ] .
« هرکس خوشحال مى شود که بداند خداوند او را دوست مى دارد، طاعت خدا را به کار بندد و از ما پیروى کند. مگر این سخن خداى عز و جلرا به پیامبرش نشنیده است که: «بگو: اگر خدا را دوست دارید پس از من پیروى کنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را بیامرزد» ؟ به خدا قسم، هیچ بنده اى نیست که خدا را اطاعت کند، مگر این که خداوند در اطاعت او، پیروى از ما را وارد کند و به خدا قسم، هیچ بنده اى نیست که از ما پیروى کند، مگر این که خداوند دوستش بدارد و به خدا قسم، هیچ بنده اى نیست که پیروى از ما را فرو گذارد، مگر این که دشمن ما شود و به خدا قسم، هیچ بنده اى نیست که ما را دشمن بدارد، مگر این که خدا را نافرمانى کند و هرکه با معصیت خدا از دنیا رود، خداوند او را خوار سازد و در آتش سرنگون کند و سپاس و ستایش خداى را که پروردگار جهانیان است.»
« وَ إِیَّاکُمْ وَ مَعَاصِیَ اللَّهِ أَنْ تَرْکَبُوهَا فَإِنَّهُ مَنِ انْتَهَکَ مَعَاصِیَ اللَّهِ فَرَکِبَهَا، فَقَدْ أَبْلَغَ فِی الْإِسَاءَهِ إِلَى نَفْسِهِ، وَ لَیْسَ بَیْنَ الْإِحْسَانِ وَ الْإِسَاءَهِ مَنْزِلَهٌ. فَلِأَهْلِ الْإِحْسَانِ عِنْدَ رَبِّهِمُ الْجَنَّهُ، وَ لِأَهْلِ الْإِسَاءَهِ عِنْدَ رَبِّهِمُ النَّارُ. فَاعْمَلُوا بِطَاعَهِ اللَّهِ وَ اجْتَنِبُوا مَعَاصِیَهُ. وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ لَیْسَ یُغْنِی عَنْکُمْ مِنَ اللَّهِ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِهِ شَیْئاً، لَا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِیٌّ مُرْسَلٌ وَ لَا مَنْ دُونَ ذَلِکَ. فَمَنْ سَرَّهُ أَنْ تَنْفَعَهُ شَفَاعَهُ الشَّافِعِینَ عِنْدَ اللَّهِ فَلْیَطْلُبْ إِلَى اللَّهِ أَنْ یَرْضَى عَنْهُ. وَ اعْلَمُوا أَنَّ أَحَداً مِنْ خَلْقِ اللَّهِ لَمْ یُصِبْ رِضَا اللَّهِ إِلَّا بِطَاعَتِهِ، وَ طَاعَهِ رَسُولِهِ وَ طَاعَهِ وُلَاهِ أَمْرِهِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص، وَ مَعْصِیَتُهُمْ مِنْ مَعْصِیَهِ اللَّهِ، وَ لَمْ یُنْکِرْ لَهُمْ فَضْلًا عَظُمَ أَوْ صَغُرَ. » (فروع کافی ج۸ ص ۹ )
« مبادا مرتکب معاصى خدا شوید، زیرا هر که مرتکب معاصى خدا شود در نهایت بدى را متوجّه خویش ساخته است، و میان نیکى و بدى جایگاهى وجود ندارد، زیرا براى‏ نیکوکاران نزد خدا بهشت و براى بدکاران نزد خدا آتش است، پس به اطاعت خدا برخیزید و از گناهان او دورى کنید. سفارش به اطاعت و بندگی خدا/ فقط رضایت خدا از بنده‌اش می‌تواند شفیع او شود و رضایت خدا هم با طاعت او حاصل می شود. و بدانید که هیچ یک از خلایق الهى اعم از فرشته مقرّب و نه پیامبر مرسل و نه هیچ موجود دیگرى شما را از خدا بى‏نیاز نمى‏کند. هر که مى‏خواهد نزد خدا شفاعت شافعان بدو سود بخشد باید از خدا بخواهد که از او خشنود گردد، و بدانید که هیچ کس به خشنودى خدا نرسد مگر به فرمانبرى از او و پیامبرش و والیان امر او از خاندان محمّد صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم و سرکشى از آنها سرکشى از خداست اگر چه فضل آنها را چه کم چه زیاد منکر نشود.»

خطبه دوم


امام جمعه محترم مرند خطبه دوم را با حدیثی از حضرت امام صادق علیه السلام آغاز نمودند و همه نماز گزاران را به تقوای الهی و تقویت و نشر اخلاق علوی و انسانی دعوت نمودند:
«أربع من کنّ فیه کان مؤمنا، و إن کان ما بین قرنه إلى قدمه ذنوب لم ینتقصه ذلک: الصدق، و أداء الأمانه، و الحیاء، و حسن الخلق
« چهارند که در هر که باشند و از سر تا پایش گناه باشد
:راستگوئى و حیاء و خوش خلقى و شکرگزارى.» بعد از قرن‌ها امروز هم جامعه بشری تشنه این صفات والای انسانی هستند که امامان ما پرچمدار و سرچشمه آن‌ها بودند.
مسایل روز تاریخ و کشور:
۱_ یکشنبه ۱۴ خرداد سالروز حادثه غم بار رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و احیا گر هدف پیامبران و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و دوشنبه ۱۵ خرداد سالروز شهادت پیشگامان انقلاب اسلامی را به همه ارادتمندان راه و مکتب امام راحل تسلیت عرض می کنم.
و انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز را به رهبری این نهضت مبارک الهی و جانشینی امام عزیز که حقیقتا از الطاف الهی به مستضعفین و این ملت بزرگ و مصداق حقیقی آیه ۱۰۶ سوره مبارکه بقره :

« مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَهٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ »
« هیچ حکمی ‏را نسخ نمی‏کنیم، و یا نسخ آن را به تاخیر نمی‏اندازیم، مگر اینکه بهتر از آن، یا همانند آن را، جانشین آن میسازیم آیا نمی‏دانی که خداوند بر هر چیز قادر است ؟»
می باشد به ملت بزرگ و مومن ایران و امت اسلامی بویژه خانواده های معظم شهداء تبریک عرض می کنم. که در این ۳۴ سال بعد از امام راحل رضوان الله تعالی علیه اهداف داخلی و جهانی انقلاب اسلامی را مثل امام عزیز هدایت و توطئه ها و بحران های بزرگ دشمنان خارجی و فتنه های داخلی را خنثی و به فضل الهی و با همراهی مردم وفادار و بصیر ایران اسلامی، وحدت ملی و عزت و استقلال کشور را حفظ و توفیقات بزرگ در صحنه های داخلی و خارجی به کوری چشم دشمنان نصیب نظام اسلامی شده است.
۲_ طبق اعلان فرماندار مرند هفته آینده استان آذربایجان شرقی روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد میزبان هیات دولت و رئیس جمهور محترم آیت الله رئیسی خواهد بود، امیدواریم این سفر دولت سیزدهم با برکت و سلامت انجام پذیرد و دو مطلب را هم به مسئولین محترم استانی و مردم شهرستان متذکر می شوم: عقب ماندگی ها و مطالبات بحق مردم مومن شهرستان جبران شود و آحاد مردم عزیز و نخبه گان در نامه های فردی و جمعی خود مطالبات بحق مردم و وعده های به زمین مانده را به رئیس جمهور و هیات دولت منعکس شود مثل موضوعات بیمارستان، اشتغال، ورزشگاه، کتابخانه و مسایل مهم فرهنگی از مطالبات چندین ساله مردم وعده مسئولین و دولت های قبل بوده که عمل نشده است.

۳_ سفر سلطان عمان به ایران در هفته گذشته به ایران در تکمیل سیاست صحیح دولت سیزدهم روابط با حسنه همسایگان بویژه مسلمانان و شکستن تحریم های ظالمانه دشمنان و تحقیر آنان بوده و مسایل افغانستان و جمهوری آذربایجان دام دشمنان و آمریکا و اسرائیل برای ایجاد مشغولیت ایران است که با تدبیر حکیمانه نظام اسلامی انشاء الله به نفع امت اسلام و ایران عزیز و علیه دشمنان خواهد شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.