تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
کد خبر : 1295

حضور تعداری از شهروندان جلفا‌در مراسم سالگرد ارتحال امام‌در پایتخت

ابراهیم اصیل میابی

کاروان زائران جلفایی عازم مرقد مطهر امام خمینی (ره) شد

کاروان زائران جلفایی عازم مرقد مطهر امام خمینی (ره) شد

به گزارش پایگاه خبری اویاناق oyanahg.ir  در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، کاروان زیارتی مرقد مطهر امام راحل شامل دو دستگاه اتوبوس از زائران جلفایی با بدرقه مسوولان محلی راهی تهران شد.

آیین بدرقه کاروان زائران حرم امام خمینی (ره) جلفا روز شنبه با حضور فرماندار، مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان در مصلی وحدت امام خمینی هادیشهر برگزار شد.

فرماندار جلفا در آیین اعزام زائران این شهرستان به مرقد امام خمینی(ره)، با تسلیت رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب، گفت: خوشحالیم که پیشکسوتان، رزمندگان دفاع مقدس و جوانان در جمع این زائران حضور دارند.

عطاپور ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این سفر فرصتی باشد تا جوانان از تجربه‌ها و خاطرات پیشکسوتان استفاده کرده و با آرمانهای امام راحل آشنا شوند.

فرماندار جلفا یادآور شد: فردا ۱۴ خرداد نیز مراسم عزاداری خیابانی باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم در مسیر خیابان امام هادیشهر به سمت مصلی برگزار می شود که از آحاد جامعه برای شرکت در این آیین دعوت به عمل می آید.

وی افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده، ویژه برنامه بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شامگاه یکشنبه در مسجد جامع جلفا برگزار می شود.

فرمانده س پ ا ه جلفا نیز در این آیین گفت: این کاروان متشکل از ۸۰ زائر این شهرستان شامل خواهران و برادران است که بوسیله دو دستگاه اتوبوس برای شرکت در مراسم ارتحال امام راحل عازم تهران می‌شوند.

سرهنگ پ.اس.د.ار خوش ترکیب ضمن تسلیت ایام ارتحال امام و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد، افزود: یک گروه امدادی و پزشکی به همراه امکانات لازم به همراه این کاروان عازم حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهد شد.

وی از حمایت و پشتیبانی فرماندار، ائمه جمعه، سازمان منطقه آزاد ارس و مسوولان ادارات در اعزام کاروان زیارتی زائران امام (ره) قدردانی کرد.

سرهنگ خوش ترکیب اظهار کرد؛ بیشتر افراد اعزامی را جوانان و نوجوانان نسل جدید تشکیل داده‌اند تا با حضور در آیین های ارتحال امام راحل با آرمان‌ها، اهداف و افق دید ایشان و رهنمودهای رهبری بیشتر آشنا شوند.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ ثبت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.