تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۴
کد خبر : 1307

مراسم سالگرد امام خمینی ره در جلفا

ابراهیم اصیل میابی

مرزنشینان جلفا عشق خود به امام راحل را به نمایش گذاشتند

مرزنشینان جلفا عشق خود به امام راحل را به نمایش گذاشتند

به گزارش پایگاه خبری جوان فردا به نقل از روابط عمومی فرماتداری جلفا در گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، مرزنشینان شهرستان جلفا با برپایی مجالس عزا عشق به امام راحل را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

 آیین سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در مصلای وحدت هادیشهر و با حضور گسترده روحانیان، امام جمعه، فرماندار، مسئولان لشکری و کشوری، مدیران ادارات و سایر اقشار مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.
اقشار مختلف مردم جلفا با حضور گسترده در مراسم امسال در سوگ امام (ره) با سینه زنی مسیر خیابان امام تا مصلی امام خمینی را به عزاداری و سوگواری پرداختند و چند نفر از مداحان اهل بیت (ع) در رثای امام خمینی (ره) به مرثیه سرایی و مداحی پرداختند.
برپایی ایستگاههای صلواتی مردمی در ورودی های شهرستان، میدان ها و محلات شهرها و روستاها توسط کمیته های مردمی شور و حال خاصی به مراسم امسال ارتحال حضرت امام(ره) بخشیده بود.

نصب پرچم های عزا در سردرب ادارات دولتی، مغازه ها و معابر شهری و روستایی چهره شهرستان را متحول و رنگ و بوی عزا و ماتم بخشیده بود.

امام جمعه هادیشهر در جمع عزاداران خمینی، ضمن تجلیل از شخصیت والای امام راحل و نقش ایشان در احیای ارزشهای اسلامی، ایشان را مظهر عزت و اقتدار ملت ایران خواند و گفت: امام خمینی (ره) شخصیت بی نظیری است که بزرگترین انقلاب مردمی جهان را رهبری کرد.
حجت الاسلام ناصری افزود: امام خمینی (ره) تنها فرد در جهان معاصر است که هم فقیه،عارف،فیلسوف، سیاستمدار، مجاهد و مبارز، مدیرموفقی بود که حکومت اسلام ناب محمدی را در ایران بنا نهاد.
وی گفت: امروز بعد از سی و چهار سال از رحلت ایشان، نیاز جامعه ما به ویژه نسل جوان به تبیین اندیشه های امام (ره) در احیا اندیشه دینی و تمسک به ارزشهای معنوی والهی بیش از پیش احساس می شود.
این روحانی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت حاکمیت ولایت فقیه درجهان ازعزت و اقتدار ولایی برخوردار است، اظهار کرد: باید در حفظ آرمان های امام (ره) و نظام اسلامی تلاش و به نحو شایسته ازآن حراست کنیم.
گزارشهای دریافتی از سایر شهرها و روستاهای این شهرستان حاکی است، نظیر همین مراسم در مساجد جامع، باشکوه خاصی برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.