تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر : 1444

بیمارستان مرند با 450میلیاردتومان شروع میشود

ابراهیم اصیل میابی

خاندوزی در مرند

پایگاه خبری اویاناق – مرند   

به گزارش خبرنگار اویاناق

همزمان با سفر ریاست محترم جمهور و هیئت همراه به استان آذربایجان شرقی، وزیر امور اقتصادی و دارایی بعنوان نماینده دولت در شهرستان مرند حضور یافت.


وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح جمعه از پروژه های عمرانی در حال ساخت شهرستان مرند از جمله پروژه های انتقال آب ارس به شهرستان مرند، ورزشگاه پنج هزار نفری، زیرگذر دهستان دولت آباد، پردیس سینمایی بازدید کرد.
دکتر خاندوزی در جلسه نشست با مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان مرند حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات اقتصادی شهرستان مرند نیز قرار گرفت.
وی در این جلسه با بیان اینکه در ۵ سال گذشته با شیب افزایشی تورم در کشور مواجه هستیم تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اقتصادی کلان کشور یکسری سیاست های اقتصادی اتخاذ شده که موجب بروز مشکلاتی برای عده ای از مردم شده است ولی ناچاراً باید برای گذر از این وضعیت تحمل کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور ادامه داد: از افتخارات دولت آیت الله رئیسی ساماندهی نانوایان بود که منجر به کاهش مصرف آرد خبازی در کل کشور شد به گونه ای که تا قبل از اجرایی شدن هوشمندسازی فروش نانوایان، میزان مصرف آرد خبازی ۸.۶ میلیون تن بود و بعد از اجرایی شدن این میزان به ۸.۲ میلیون تن رسید.
دکتر خاندوزی در خصوص اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی در شهرستان ها تاکید کرد: مسؤلین استانی و شهرستانی واحدهای تولیدی را که نیاز مبرم به سرمایه در گردش دارند در اولویت قرار دهند تا از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی ادامه داد: سعی داریم به بی قاعدگی و جزیره مستقل بودن بانک های خصوصی پایان دهیم تا این بانک ها هم در جهت کمک به واحدهای تولیدی وارد عمل شوند.
خاندوزی در خصوص اعتراض مالیاتی برخی واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان های مرند و جلفا گفت: مقرر شد هفته بعد جلسه ای در اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی برگزار شود تا به همه اعتراضات مالیاتی رسیدگی شود.
وی همچنین در خصوص پروژه‌های نیمه تمام گفت: یکی از مصیبت های مزمن در کل کشور وجود همین پروژه های نیمه تمام است که در زمان وفور درآمد نفتی بدون هیچ گونه توجیه اقتصادی کلنگ زنی شده و اکنون هیچ اعتباری برای اتمام آن در نظر گرفته نشده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برای اتمام پروژه های مهم و ملی شهرستان های مرند و جلفا از جمله پروژه انتقال آب ارس، از محل اختیاراتی که از طریق مولدسازی داریم اعتباراتی را در اختیار این پروژه ها قرار دهیم تا به سرانجام برسند.
امام جمعه مرند نیز در این جلسه به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: از دولت آقای رئیسی انتظار داریم مشکلات معیشتی موجود را هرچه سریعتر حل کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت زاده به وجود برخی بی عدالتی ها در تخصیص بودجه کشور اشاره و تاکید کرد: متاسفانه وجود بی عدالتی در تقسیم بودجه کشوری و تبعیض بین شهرستان ها و مراکز استان ها موجب شده برخی پروژه ها در شهرستان ها ناتمام بماند.
امام جمعه یامچی نیز در این جلسه از برخی مشکلات بخش یامچی گفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: این در بخش در زمینه خانه های بهداشت و درمان، جاده یکانات و لزوم احداث پاسگاه در محور یکانات نیاز به مساعدت دولتمردان دارد.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به بیان برخی مشکلات اساسی شهرستان مرند اشاره کرد و گفت‌: متاسفانه برای شروع پروژه کارخانه الیاف شیشه ای که در سال ۹۵ کلنگ زنی شده است رایزنی های فراوانی انجام داده ایم اما منتج به نتیجه ای نشده است.
معصومه پاشایی در خصوص حل مشکل چندین ساله کارخانه عالم آرا اشاره و تاکید کرد: برای شرکت سهامی عام عالم آرا به دلیل عدم توانایی در پرداخت اقساط وام ارزی جریمه ای سنگینی اعمال شده بود که با مکتبات فراوانی که انجام دادیم این مشکل را حل کردیم و اینک این شرکت به چرخه تولید بازگشته و فقط مشکل سرمایه در گردش دارد.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان مرند نیز در این جلسه به مطالبه اصلی مردم شهرستان مرند اشاره کرد و گفت: ساخت د اتمام بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی شهرستان مرند یکی از اصلی ترین مطالبه های مردم این شهرستان است.
داود عباسی ادامه داد: اتمام ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان مرند که از سال ۸۵ کلنگ زنی شده است به یکی از مشکلات اساسی این شهرستان تبدیل شده که مطالبه جوانان مرند می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.