تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر : 1836

 هفت تیر فاجعه بزرگ

سیامک پناهی خبرنگار اویاناق

شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در راه زنده‌نگهداشت و پاسداشت ارزش‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند و به همین سبب نام و یادشان همواره در دل‌ها مردم زنده است.

پایگاه خبری جوان فردا javanefarda.ir – مرند

 هفت تیر فاجعه بزرگ

حجت الاسلام حمزه ای :شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در راه زنده‌نگهداشت و پاسداشت ارزش‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند و به همین سبب نام و یادشان همواره در دل‌ها مردم زنده است.

 به گزارش خبرنگار گوزل وطن  برای گرامی‌داشت یاد و خاطره   شهیدان گرانقدر ۷ تیر هرساله برنامه‌هایی از سوی ستاد بزرگداشت شهدای ۷ تیر در شهرستان مرند  برگزار می‎شود و امسال نیز ویژه‌برنامه‌های متعددی از سوی این ستاد اعم از نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان مرند و میز خدمت در خمت مردم و دیدار با خانواده شهدا و دیدار با امام جمعه مرند  و سخنرانی رضا  احدی رئیس دادگستری مرند  پیش از خطبه های نماز جمعه تدوین شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمزه ای  یکی از قضات دادگستری مرند  سخنران مراسم    گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر در مرند  بود این مراسم   همراه با   غبار روبی و عطر افشانی  مزار شهدا  بود .

حمزه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مراسم شهدای هفتم تیر فرموده‌اند: «ما روی مسئله شهدایمان انصافاً کم‌کاری کرده‌ایم. این حادثه شهدای هفتم تیر، ظرفیت عجیبی دارد برای معرفی شدن، هم معرفی شدن این چهره‌هایی که آماج این جنایت قرار گرفتند و هم معرفی ملت ایران که چگونه در یک چنین حادثه تکان‌دهنده‌ای خودش را حفظ می‌کند.»

حمزه ای ادامه داد:

  در آستانه فرا رسیدن سالگرد عروج ملکوتی شهیدان هفتم تیر، بار دیگر یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش را گرامی می‌داریم زیرا در ۷ تیر ۱۳۶۰ فاجعه‌ای غم‌انگیز به وقوع پیوست که به شهادت ۷۲ تَن از بهترین یاران امام خمینی(ره) و انقلاب به قافله‌سالاری سید و سالار شهیدان انقلاب اسلامی، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی رحمه الله علیه منجر شد.

وی توصیه کرد: ضمن تجلیل از شهدای هفتم تیر در راستای تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و دفاع از حقوق واقعی مظلومان و نیز عمق بخشیدن به درک و شناخت آنها،مراکز آموزشی و فرهنگی در این ایام همزمان با برگزاری سالگرد عروج ملکوتی شهیدان ۷ تیر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی بزرگداشت شهدای ۷ تیر در راستای افشای سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشر آمریکایی، آگاهی‌بخشی در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، تبیین معیارها و ترفندهای دشمنی با اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با تهدیدات خواهد بود.

حمزه ای  افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی باید برای تقویت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر تلاش بیشتری کنند همچنین باید بتوان با برنامه‌ریزی مناسب در این ایام از خانواده شهدای هفتم تیر درمرکز و خانواده شهدا در شهرستانها تجلیل شود و سعی کنیم این شهدا را در شبکه های مجازی معرفی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.