تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر : 1992

امید بستن به اسرائیل یک قماربازی است که‌طرف باخته است

ابراهیم اصیل میابی

اگر کشورهای اسلامی دولت‌های اسلامی با هم متحّد بشوند آنها ضرر می‌بینند. نمی‌توانند دست‌اندازی و غارتگری کنند، مشکل پیدا میکنند.

 

پایگاه خبری اویاناق  oyanahg.ir 

رهبر انقلاب: اگر کشورهایی مثل ایران و عراق و عربستان و مصر با هم متحد باشند دولت آمریکا نمی‌تواند در منطقه زورگویی کند

 رهبر انقلاب، صبح امروز: دشمنان اتحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی دولت‌های اسلامی با هم متحّد بشوند آنها ضرر می‌بینند. نمی‌توانند دست‌اندازی و غارتگری کنند، مشکل پیدا میکنند.

 اگر کشورهای همین منطقه با هم متحد باشند کدام قدرت بین‌المللی است که دیگر زورگویی نمیتواند بکند؟ دزدی نمی‌تواند بکند؟ دخالت در امور داخلی و خارجی کشورها نمی‌تواند بکند؟ کیست آن دولت؟ آمریکا. معلوم است دیگر.

 اگر کشورهایی مثل ایران، مثل عراق، مثل سوریه، مثل لبنان، کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس، مثل عربستان، مثل مصر، مثل اردن، اگر این کشورها یک خط‌مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی خودشان اتخاذ کنند، قدرتهای زورگو نمیتوانند در امور داخلی اینها، در سیاست خارجی اینها دخالت کنند.

 اگر ما با هم همه متحد باشیم، یک خط‌مشی انتخاب کنیم، آمریکا نمیتواند این کارها را بکند. جرأت نمیکند وارد بشود. روی این مسئله فکر بشود. سران کشورها، سیاستمداران، نخبگان، صاحبنظران روی این مسئله فکر کنند، منافعش را بسنجند.

 اگر چنانچه دولتها پشت به پشت یکدیگر بدهند، با هم باشند، همراه باشند، میتوانند در مقابل دخالت و فضولی و دست‌درازی قدرتهایی مثل آمریکا ممانعت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.