تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
کد خبر : 2493

خانه ملت

علی قاسمی‌آوانسر

مجلس محل آزمون و خطا نیست!

مجلس محل آزمون و خطا نیست!

✍علی قاسمی‌آوانسر

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲، به روز برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم. هرچند تا ۱۱ اسفند زمان زیادی باقیمانده است ولی برای شناخت مردم از افرادی که می‌خواهند به عنوان نماینده آنها برای ۴ سال به وکالت از آنها عهده‌دار قانونگذاری و پیگیری امور آنها باشند فرصت کافی وجود ندارد.

با احترام به انگیزه همه کسانی که به میدان آمده‌اند اگر چه بیشتر چهره‌های مطرح شده برای مردم شناخته شده هستند ولی شناختها نوعاٌ سطحی است هرچند برای شناخت افراد از کاندیداها راههای زیادی وجود دارد ولی اگر برای شناخت، معیارها و شاخص‌های درستی وجود نداشته باشد روی‌آوردنها به روی‌گردانی و اقبال‌ها به بداقبالی تبدیل خواهد شد. علاوه بر مردمداری، جرأت، صداقت، اخلاق‌مداری، تعهد و توجه بر آبادانی و ترقی روستاها که گستره جغرافیایی  شهرستان را شکل می‌دهند و شهرهای ورزقان و خاروانا، برخورداری از تجربه و تخصص از نیازهای اولیه یک نماینده است.

نماینده باتجربه و متخصص در یکی از حوزه‌های کاری مجلس، با قرار گرفتن در کمیسیون‌های تخصصی از جمله ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس سریعاً به آن حوزه تسلط پیدا کرده و با اشراف بر موضوعات تخصصی براحتی قادر به نقد عملکردهای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با کمیسیون مربوطه خواهد شد.

با کنکاش و دقت در عملکرد نمایندگان ادوار مختلف متوجه خواهیم شد که صحنه‌گردانان مباحث اصلی مجلس، نیروهای باتجربه و تخصصی مجلس هستند و همین چهره‌ها هستند که در جلسات کارشناسی و در محافل مورد استقبال قرار می‌گیرند و همین نیروهای باتجربه و تخصصی در اکثر ادوار مجلس حضور داشته و با تکمیل دانش خود به تجربیات ادوار مجلس، سرمایه‌ای برای مجلس و حوزه انتخابیه به حساب می آیند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.