تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 2524

سرنوشت پروژه جواهر بعداز ده سال در حال ابهام

ابراهیم اصیل میابی

پیچ وخم پروژه جواهر

سرنوشت پروژه جواهر بعداز ده سال در حال ابهام

گزارش پایگاه خبری اویاناق oyanahg.ir  از پروژه جواهر در میدان امام مرند

پروژه جواهر در سال ۱۳۹۱  طبق قرارداد با ۸ماده و۳۵بند بشماره  ۳۶۴۶-۱۴/۲/۱۳۹۱  فی مابین شهرداری مرند به امضای سیدرضا هاشمی شهردار وقت و شرکت آذر سولداش آذربایجان به نمایندگی مهندس یحیی برنای زنوزی طبق مجوز ساخت بشماره ۶/۱۲/۱۳۹۰- ۲۱۳۴ به مساحت حدوداً ۸۰۰۰مترمربع منعقد میشود مدت اتمام این پروژه طبق ماده ۵ قرارداد موصوفه ۳۶ ماه بود.

پروژه تا تاریخ۴/۷/۱۳۹۴ با سرعت و دقت کامل پیش می رفت سقف خیابان امام و شهید رجائی (ایستگاه) و طالقانی مسقف سازی شده بود و دفتر خاص شرکت سولداش در خود ساختمان مستقر بود یعنی پیشرفت کاردر سفت کاری بیش از ۶۰ درصد بود .هرچند دراین مدت اعتراضات بعضی از  اصناف که مدعی بودند وجود این پروژه لازم نیست وموجب کاهش شدید بازار انها شده است که منجر به تعطیل شدن پروژه جواهر می شد.

بعداز ماجرای دستگیری ۷عضو شورا و شهردار که بعداز مدتی حکم برائت آنها صادر شد ولی پروژه از گردونه ادامه عملیات بازماند. مشارکت کننده این پروژه با خسارات سنگین روبرو شد شورای شهردور چهارم که ۱۱ نفر بودند منحل شد. پروژه جواهر همچنان از یاد رفت ومرکز شهر بدون مسقف سازی باز ماند.

تا اینکه شهرداران مختلف سکاندار شهرداری مرند شدند . در سال ۱۳۹۸ موضوع پروژه جواهر توسط افراد فرصت طلب همراه با نماینده وقت در دوردهم مجلس امنیتی شد. خواستند در جایگاه شورا بنشینند ولی شورای دور پنجم  از جایگاه شورا دفاع کرد و گفت اولین تصمیم گیرنده وآخر پروژه جواهر شورای اسلامی شهرمرند است و اجرای آن با شهرداری مرند است.

حسین کاوه شهردار وقت با حمایت شورا مسقف سازی پروژه جواهر را انجام داد. ولی داستان پروژه جواهر باین زودی پایان ندارد.

کاندیداهای ششمین دوره شورای اسلامی شهرمرند هر یک دارای برنامه خاص برای اتمام پروژه جواهر بودند ولی بعداز گذشت سه سال از عمر شورا خبر از قرارداد منعقده فی مابین شهردار ومشارکت کننده دوم داد ولی با توجه به اظهارات مشارکت کننده در جلسه علنی شورا که در پاسخ مهندس صیاد جباری درمورد قرارداد فی مابین شهرداری و مشارکت کننده دوم گفت فعلا قرار داد نداریم.

طبق بررسی های میدا نی از پروژه جواهر  نشان از آن است که قرارداد فی مابین وجود ندارد اگر باشدبایستی اعضای شورا از متن ومواد قرارداد مطلع بوده و به تصویب رسانند.

از طرفی طبق قانون معاملات دولتی اِلمان مرکز شهر (میدان امام) به شرکت مهندس مطلب یکانی داده شده بود ولی  یهوئی این پروژه به محمدی مشارکت کننده دوم پروژه جواهر واگذار میشود با ورود رسانه جوان فردا شورا توقف کار را می دهد .ولی محمدی مشارکت کننده دوم ادامه پروژه جواهر سقف مسقف سازی شده میدان امام را به بهانه احداث رستوران در وسط شهر تخریب می کند در این هنگام شورا جلسه را تعطیل راهی پروژه جواهر شدند. مانع ادامه کار تخریب که ۹۰درصد آن تخریب شده بود  شدند.

طبق اطلاعات حاصله قرار براین شده که محل تخریب شده میدان امام مجدداً ترمیم شود آیا از نظر مهندسی این امر درست است یا نه، باید متخصصین وکارشناسان نظر  بدهند.

اِلمان مرکز شهر طبق شنیده ها در محل دیگر درحال ساخت  است. که قبل از عید ویا بعداز عید در مرکز شهر نصب خواهد شد.

ولی آنچه بعضی از اعضای شورا می گویند از روند کار و استفاده از وسایل در این پروژه راضی نیستند . طبق گفته جباری بدون اینکه به آهن آلات استفاده شده رنگ زده شود توجه نمی شود و قرار براین بود وسایل استفاده شده از قبیل کاشی و سرامیک و آلومینیم و درو پنجره و سنگ و پله ها و نرده ها باید درجه یک باشد متاسفانه خبری از درجه یک نیست هیچ ، و دیگر موارد درمورد قرارداد باید شفاف سازی شود

حال بگذریم از اینکه چند درصد در این قرارداد به مشارکت کننده دوم پروژه جواهر داده شده است معلوم نیست آیا شورا و شهردار توان شفاف سازی قرارداد را دارندیا نه ؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.