تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 809

گذراز هفت خانم رستم در تولید اشتغالزائی

ابراهیم میابی

ده ها میلیارد تومان دردو مرغداری مرند  خاک می خورند

نویسنده : ابراهیم اصیل میابی

کارشناس ارشدمدیریت استراتژیک کسب وکار

مدیرمسئول پایگاه خبری اویاناق oyanahg.ir

 باتوجه  به اینکه سال ۱۴۰۰ سومین سالی بود که دستور کار سیاست‌گذاران و مردم، پشتیبانی از تولید کنندگان تعیین شد امسال رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار سال، روی نقاط ضعف و موانع تحقق شعار‌های سال‌های قبل تمرکز کردند. سال ۱۴۰۱ را سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامگذاری فرمودند

دو مانع مهم بر سر راه تولید در کشور وجود دارد که نبودِ “پشتیبانی” اصلی‌ترین عامل است.

رهبر معظم در اختصاص شعار امسال پوشش نقاط ضعف   سال های گذشته از سال ۹۵ را خواستار شده اند. پشتیبانی نشدن در زمینه بخشنامه‌ها و سیاست گذاری‌های تولید از نقاط ضعف مسئولین است.

گذر از هفت خوان رستم در ایجاد کسب و کار و کارگاه‌های تولیدی و مجوز‌ها را باید عاملی دانست که مانع از جهش تولید و رونق گرفتن تولید در سالهای گذشته اتفاق افتاده است.

کسب مجوز، رانت و تعارض منافع راباید از اصلی ترین موانع بر سر راه تولید دانست ، وجود رانت و تعارض منافع از جمله مشکلات و موانع تولید است. در کشور ما ۴ هزار و ۵۰۰ معادن غیر فعال وجود دارد که عده‌ای فقط به گرفتن مجوز اکتفا کرده و به انتظار ارزش افزوده آن نشسته اند. هیچ مرجعی هم نیست که این مجوز‌ها را باطل کند.

عدم توجه مسئولین وقت در ۱۴ سال گذشته در شهرستان مرند به امر تولید ،موجب شده است که داشته های شهرستان مرند یکی پس از دیگری از دست برود . در سال ۱۳۹۸ گذری به یکی از شهرستان های استان   داشتم . وقتی با رسانه های محلی آن شهرستان در مورد صنعت و تولید و اشتغالزائی صحبت کردیم گفتند مرند دچار یک پسروی شدید شده است وقتی  کارخانه کائولن شوئی و یا تبریز کف و تک دانه و چینندگان و ساگار ساز یکی پس از دیگری در مرند افتتاح می شد ما غبطه می خوردیم که ای کاش ما هم شهر وزرا بودیم . ولی امروز  مرند شدیداً در ۱۴ سال گذشته با یک ترمز بازدارنده مواجه شده است . وقتی از بیمارستان سخن به میان آمد گفت بیمارسشتان ۴۵۰تختخوابی ما بعداز بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی مرند تصویب شد. امروز ما بیماران خود را به بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی می بریم .ولی مرند همچنان در جا می زند!

در پاسخ گفتم کاملا خوب فرمودید مسئولین وقت ما در ۱۴ سال گذشته از ترس از دست دادن صندلی ریاست نخواستند از وزرای شهرمان استفاده کنند. در این مورد یکی از وزرای دلسوز شهرمان ماده ۲۱ و ۲۳ بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی را اخذ کرده بود وبا کمک آن در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ آورده بود متاسفانه نماینده وقت از اینکه دست شهروند مرندی که در سابقه اش وزارت را داراست نخواست این بودجه تصویب شود.

حال چندین مرکز تولید و اشتغالزائی در مرند با ده ها میلیارد تومان سرمایه خاک می خورند

برای نمونه مرغداری شعبانی در یامچی و مرغداری حصاری در یکان کهریز با تمام امکانات پیشرفته تعطیل است روزی در این مرغداریها ده ها نفر مشغول کاربودند

امروز از دولت مردان دولت حجت الاسلام رئیسی در شهرستان مرند انتظار داریم هرچه سریعتر از این دو مرکز و دیگر مراکز که به این مشکل دچار شده اند بازدید کرده و با استفاده از قانون رفع موانع تولید دستورات لازم را صادر و در اجرای دستورات خود مسر باشند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.